Je to tu, Petřík se překonal, vyřešil technické peripetie a díky tomu můžete byt svědky mojí strastiplné cesty k jakémusi postoji ke kompozici. Cesta to bude velmi zajímavá, od totálního výstřelu absolutne mimo (neni tu) po téměř hudební kompozici :-)
(prvním záchytným bodem pro mě byl Piet Mondrian, to jak dělí plochu na jednotlivé tvary přísně simetrické a neuvěřitelné propracovaně a opravdu promylsene. To je velký rozdíl oprotiabsolutně neřeší nikdo z lidí co výlepovou plochu "obsluhují" přesto to má podobné znaky, jednak tvarosloví ale pak i barevnostné)
Tento krok sem opravdu rychle zavrhl v teto podobe :-)
Přistoupil jsem v další jakési posunovací etude k narovnání nebo spíš z racionalizování té kompozice vytvořené chaotickou kompozicí a zachoval barevnost :-) a začal pracovat s jakýmsi momentem nesouladu, chyby nebo nesrovnalosti.
Opuštění barevnosti a jakási radikálnost :-)
Porád jsem se držel předlohy v podobě plakátové plochy i s možností nejen chyby ale i oddělení jednotlivých ploch od sebe a jejich vymezení.
Finální postoj. Dopracoval jsem se k opravdu radikální pozici. Opustil jsem předlohu, vypustil veškerou barevnost až na černou bílou. Ale hříčka, kdy tvary pořád jsou viditelný překrývají se nepřekrývají? Vždyt je to jendolitá plocha! Ale nedá nám to podřídit se zvyku a tomu co vidíme, vymezenosti plochy. navíc odkaz na plakáty je pořád hmatatelná i v různých šířkách linek :-) až hudební, koukam se na to dost dlouho a fakt me to uklidnuje :-) ach ta skrytá poetika :-). Je to striktní modernistický a minimalistický a přitom vlastně vůbec není!
2 komentáře:
Ten poslední je hodně, ale hodně supr :-)netvrdím, že se mi nelíbí ani ty předcházející (náhodou i ony "linie", ty okraje plákatů, jsou taky dobrý:-)), ale ta poslední...bomba :-) víš, že já můžu minimalismus i pana Mondriana a všechny modernisty, takže tohle je pro mne lahůdka :-) Jedna z věcí, který se mi od tebe doopravdy líbí...
tyjo, az takovouhle chvalu jsem necekal :-) se normalne cervenam :-D
ja jsem schvalne vybral takhel radu, protoze tam je videt ten vyvoj kterym jsem se dopracoval k te posledni kompozici (taky jsem od te posledni nic neudelal :D) jednak je videt ten prubeh v case a taky to, ze vlastne ikdy je to vizualne totalne modernisticky tak procesem je to o necem uplne jinem, i zakladni mylsnekou, protoze stopy tech plakatovych ploch a systemu jakym vznikaji naleznes i v te posledni :-) takze faktem je ze mojim cilem a vyjadrenim postoje ke kompozici je to posledni, ostatni bylo malinkatejma slepejma ulickama v jednom pripade a nebo ruzne mezykroky od kterych jsem se odrazel dal.. radikalizoval pretvarel az se odpoutal jak od predlohy tak vlastne i barvy :-)
Alese malem braly mrakoty kdyz videl ze tohel bude tisknout na plotru na format A1:-D
a jeste jednou moc dekuju za chvalu :-)
tyjo ze bych sem i napsal inspiracni zdroje?:-D
Okomentovat