Funkčnost a organický tvar, tolik preferovaný v současné architektuře. To je hlavní motto celé stavby. Vyvarování se odkazům na uživatele stavby, ale zároveň zohlednění jejich potřeb v maximální míře. Je jakýsi podtitulek.
Tvar kluziště bude dvojí. První, velký okruh bude do tvaru osmy. Druhý menší bude mít pro změnu tvar kruhu. To všechno proto, aby se dosáhlo co nejlepšího souznění mezi přirozenými pohyby vážky za letu a možností stejného pohybu i při užívání si bruslení, aby to zkrátka nebylo vážkám proti srsti. A takto odpovídala nejoblíbenějším a masivně se rozšiřujícím sportovním disciplínám vážkového rychlobruslařství ve kterém jsou naši reprezentanti počítáni mezi světovou špičku. Ale zároveň umožňovala pořádání závodů ve starších klasických disciplínách.
Další z velmi důležitých prvků celé stavby je bezesporu prostor pro diváky. Ten je koncipován nejen jako tribuna po obvodu velké dráhy ale každá z vážek má možnost se proletět ke stropu a nerušeně pozorovat celé dění na dráze ze sobě milé pozice, tedy shora.
Zbylé zázemí stadionu, šatny, konferenční sál, posilovna, občerstvení, chladící zařízení pro dráhu je umístěno v podzemní části haly. Bary jsou volené kontrastní, měkké a spíše teplého nebo neutrálního ladění to včetně měkkých materiálů příjemných na dotyk s hojným využitím chromových prvků v detailech: Kliky, zábradlí, stoly a jiné vybavení. Proto, je venkovní část pokryta černou barvou s lesklým povrchem, ve kterém se odráží okolní terén. Celé ploše střechy, která je svedena až k zemi, dominuje prohloubený prostor s obřím oknem, které je z polopropustného materiálu, tudíž jeho průhlednost je patrná pouze z vnitřní části. Díky použití nejmodernějších materiálů je možno korigovat objem světla jím propouštěný a zároveň pohlcuje veškerou sluneční energii, kterou lze využívat dále k vytápění prostor mimo ledové plochy
Vnitřek je pak vyveden ve světle fialové, oranžové a červené. Nábytek je látkový, měkký stěny jsou potažené stejným materiálem a barvou pro sjednocení prostoru a vytvoření dojmu domáckosti, harmonie a klidu před samotným zážitkem popřípadě výkonem. Hlavní vchody jsou dva. Jeden na jižní a druhý na severní straně budovy usnadní to pohyb diváků nejen dovnitř ale i ven jak při začátku, konci tak i při evakuaci. Souměrnost je ostatně jedním z prvků celé budovy.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
4 komentáře:
Co já na to ještě nevím, článek jsem ještě nečetla, ale jeden koment mám - co to VI?:D:D promiň, ale v tomhle se na dis-něco nevymluvíš:-D
Překlepy se mohou stát komukoli...
K seminárce: Trošku mě děsí ta černá lesklá barva na odrážení okolí :) ale jinak to nepůsobí špatně, teda pro zpřesnění by byla dobrá vizuální dokumentace :)
uz jsem to opravil a neodpustim si poznamku - ano je tam chyba ale to se muze stat kazdemu a je fkat blby sem psat komentar kdyz to ani nectes a nectes tojenom kvuli tomuhle? Me to blby prijde.
Ok. Jak si přeješ.
Okomentovat