úterý 13. května 2008

Jen tak filozofujme!

Takže na netu jsem našel příběh.

Chlapec a Dívka jedou na motorce. Jedou z kopce. Dívka říká "Zpomal!"
"Ale prosimtě je to zábava!" Oponuje Chlapec.
"Miluju tě ale zpomalíš prosím ?"



Chlapec najednou povídá: Obejmi mě jako by to bylo naposled v životě. Strašně moc tě miluju.... Vem si mojí helmu prosím. Proč ptá se dívka.

Druhý den vyšel článek v novinách s titulkem: Motorce selhali brzdy, jeden mrtvý.
Chlapec totiž v kopci zjistil že přestaly fungovat brzdy. Nechtěl jí to říct ( proč? ) a chtěl aby ho obejmula raději a vzala si tu helmu. Jen díky tomu přežila.


A já se ptám. Je to od něj ctnost, že se pro lásku objetoval. A nebo svojím způsobem sobeckost? On jí přece vezl ao n se objetoval aby nežil s vědomím, že jí zabil. A ona bude teď žít s tím, že se pro ní někdo objetoval.

5 komentářů:

Nikoch řekl(a)...

Kdybych byla ta dívka tak řeknu, že to je sobeckostt.
Ale z nezaujate pozice je to cnost:)

Maudinka řekl(a)...

No, to se těžko rozsuzuje, co to je...osobně myslím, že v tu chvíli nemyslí na to, že když jí zabije bude ho to trápit. Převládá totiž pud sebezáchovy. Takže to podle mě může být jen z lásky, že chce aby žila jeho láska, když né on.
Takže asi taky ta cnost....oni ty výčitky by přišli až později podle mě...v takových kritických situacích prostě člověk nepřemýšlí, že radši zemře než aby se trápil.
Toť můj názor:)

Anonymní řekl(a)...

S tím zpomal prosímtě mi to připomnělo tu naší včerejší jízdu autem:D
Tak podle mě ta dívka bude žít v domnění, že to byla obrovská ctnost, že se obětoval z lásky. Že zkrátka chtěl, ať raději zemře on.
Do něj nevidíme, ale třeba to právě z tohohle důvodu udělal. Těžko říct, jestli zrovna v tu chvíli přemýšlel o tom, že bude žít(no možná taky nežít) s pocitem toho, že ji zabil. Sobeckost? V tu chvíli podle mě ne...

Anonymní řekl(a)...

Takže v podstatě souhlasím s Maud:D

Ikary řekl(a)...

no jo vy nase dve kamaradky do deste zejo.